Vraag & antwoord

Algemeen
  • Voor wie is Mijnsidekiq bedoeld?

    • Iedereen is welkom! Onze klanten zijn voornamelijk starters, ZZP’ers en midden- en kleinbedrijven (MKB).
  • Zijn er opstartkosten voor mij?

    • De opstartkosten bedragen €299. Deze worden eenmalig in rekening gebracht. Daarna betaalt u €39 per maand voor onze dienst.
  • Hoe lang loopt mijn contract?

    • Er is geen vaste looptijd waar u aan verbonden bent. U kunt het contract elke maand opzeggen en de opzegtermijn bedraagt een maand.
  • Hoe lang duurt het voordat mijn website online staat?

    • Nadat wij van u de teksten en afbeeldingen die bestemd zijn voor de website hebben ontvangen, duurt het maximaal één week voordat uw website online staat.
  • Hoe kan ik voor de diensten betalen?

    • U betaalt de opstartkosten met een eenmalige betaling. De abonnementskosten worden van uw rekening afgeschreven via automatische incasso. Elke maand ontvangt u van ons een factuur van de maandelijkse kosten, zodat uw administratie op orde kan blijven.
  • Lever ik zelf de teksten en afbeeldingen aan voor de website?

    • In principe levert u de teksten en afbeeldingen aan. Bij het opstartgesprek zullen wij u uiteraard adviseren en uitleg geven over hoe u de teksten het beste kunt schrijven en waar u rekening mee dient te houden (zoals zoekwoorden voor Google). Zo kunt u meteen effectief aan de slag met het genereren van de content.

      Zodra wij deze content van u hebben ontvangen, gaan wij hem waar nodig aanpassen en extra kracht meegeven. Nadat we de laatste controle hebben uitgevoerd, plaatsen wij de teksten en afbeeldingen op de website.
  • Ik heb geen geschikte foto’s van mijzelf die ik kan gebruiken voor mijn website - wat nu?

    • Uit ervaring blijkt dat professionele en representatieve foto’s uw website persoonlijker en transparanter maken. Als u zelf geen geschikte foto’s heeft, kunt u gebruik maken van een aantal van onze achtergrondfoto’s.

      Mijnsidekiq biedt u ook de mogelijkheid om professionele foto’s van uzelf te laten maken. Wij werken samen met een professionele fotograaf, die kwalitatieve foto’s kan maken voor uw website. Neem contact met ons op als u hierover meer vragen heeft.
  • Ik wil niet zelf de content van mijn website schrijven. Kunnen jullie dat volledig voor mij doen?

    • Dat is uiteraard mogelijk. Wij werken samen met professionele tekstschrijvers die alle tekst voor uw website kunnen schrijven. Voor meer vragen over de beschikbaarheid en prijzen hiervan kunt u contact opnemen met ons.
  • Ik wil graag een eigen logo laten ontwerpen. Kunnen jullie dat voor mij doen?

    • Dat kunnen wij zeker. Neem contact met ons op als u hierover meer vragen heeft.
Mijn website
  • Waar kan ik inloggen voor het CMS om mijn website te beheren?

    • U kunt inloggen door "/login" achter de domeinnaam van uw website te plaatsen.
      Bijvoorbeeld: http://mijndomein/login.
      U heeft van ons een e-mail ontvangen met uitleg over het inloggen op en het activeren van uw account en het instellen van uw wachtwoord.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

    • Op dezelfde pagina waarop u inlogt (http://mijndomein/login), kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen door op Forgot your password? te klikken. U ontvangt vervolgens een email met het nieuwe wachtwoord. Het is verstandig om direct daarna uw wachtwoord te veranderen naar een wachtwoord dat u zult onthouden.
  • Is mijn website altijd online?

    • Ja, uit ervaring blijkt dat onze websites minimaal 99% procent van de tijd online beschikbaar zijn.
  • Wat gebeurt er wanneer mijn website offline is?

    • Wij adviseren u om altijd eerst uw eigen internetverbinding te controleren. Ook is het mogelijk dat uw hardware of software defect is.

      Wanneer dit niet het geval is, dan hoeft u in principe geen actie te ondernemen. Wij garanderen een uptime van 99%. Natuurlijk kan het voorkomen dat uw website een korte tijd offline is. Onze systemen zijn zo ingericht dat wij direct meldingen ontvangen zodra een website niet meer bereikbaar is. Vanaf dat moment ondernemen wij actie om het probleem te verhelpen.
Aanvraag & Eigendom
  • Ik heb geen eigen domeinnaam, moet ik deze zelf aanvragen?

    • Het is erg belangrijk dat u eigenaar bent van uw eigen domeinnaam. Als u geen eigen domeinnaam heeft dan zullen wij u verzoeken om deze aan te vragen. Eventuele kosten worden door ons vergoed. Natuurlijk begeleiden wij u hierbij waar nodig.
  • Kan ik nog gebruik maken van de website als ik weg ga bij Mijnsidekiq?

    • Als het abonnement bij ons wordt opgezegd, vervalt daarmee ook de toegang tot onze diensten. Uw website wordt offline gehaald en is niet meer beschikbaar. Natuurlijk krijgt u wel alle content (teksten & foto's) opgestuurd.
  • Wie is de eigenaar van de website op het moment dat ik weg ga bij Mijnsidekiq?

    • Mijnsidekiq is de eigenaar van de website en het ontwerp ervan. Als het abonnement wordt opgezegd stopt de hosting, maar u blijft altijd eigenaar van alle content op de website alsook uw domeinnaam.